Voor een opdrachtgever met meerdere gerenomeerde premium merken honden- en kattenvoeding, is Assisi opzoek naar een ervaren Brandmanager. Met 16 collega’s wordt in een gezellig klein dorp aan de rand van de bossen bij Harderwijk hard samengewerkt. Tussen de middag gezellig met elkaar aan de wandel met wellicht wel jouw hond erbij. Een platte organisatie waar jij van alles wat mag vinden. Vrijheid staat hoog in het vaandel. Iedereen heeft zijn of haar expertises en verantwoordelijkheden en is de baas over eigen werkzaamheden binnen flexibele tijden.
Past deze baan bij jou?
Je werkt aan het vergroten van het marktaandeel van de producten en een van de merken. Je houdt relevante trends en ontwikkelingen in de gaten en ontwikkelt een scherp beeld van de markt en concurrentiepositie. Je denkt na over de marketing(communicatie)strategie, initieert campagnes en begeleidt de introductie van nieuwe producten. Je bewaakt de merkidentiteit en het merkimago door uniformiteit te creëren in alle nieuwe uitingen rondom het merk doordat je exact weet op welke doelgroepen je je moet richten. Je zorgt voor de juiste middelen en materialen voor zowel B2C als B2B communicatie. en schuift waar nodig samen met de KAM aan bij key-accounts zoals Albert Heijn, Welkoop of Zooplus om plannen voor het merk te presenteren. Je zet het merk verder mee in de markt ( Bijna 3000 verkooppunten in de Benelux) en werkt aan het uitbouwen ervan. Doel van het werk is de marktpositie te verbeteren en zo het merk te versterken wat moet leiden tot stijgende verkoopresultaten. De focus ligt de komende jaren op het uitrollen van de juiste marketingcommunicatiestrategie behorende bij de aangescherpte merkpositionering en doorontwikkeling van de nieuwe communicatiepositionering en bij het mede ontwikkelen van de juiste productportfolio. Er is een marketing manager met wie jij samen kunt sparren!
Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden op een rij:
- Verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en bewaken van merkidentiteit en -imago;
- Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het operationele marketingplan;
- Verantwoordelijk voor het bedenken, initiëren en begeleiden van effectieve marketing-campagnes;
- Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en creatie van passende content voor o.a. website, emailmarketing en social media kanalen.
En natuurlijk ook:
- Meedenken over lanceren van nieuwe producten en het monitoren van de voortgang erna;
- Aansturen van marketingcommunicatiebureaus en andere externe marketing leveranciers;
- Opstellen en waken over deelbudgetten;
- Fungeren als verbindende schakel tussen de afdelingen Marketing en Sales;
- Maken van presentaties over campagnes ter ondersteuning van (key-)account-management;
- Samen met de KAM passende promotieplannen ontwikkelen voor key-accounts;
- Onderzoek (laten) doen naar wensen en behoeften van consumenten;
- Monitoren van merkervaring en – waardering;
- Op de hoogte blijven van markttrends en de activiteiten van concurrenten;
- Bijhouden van commerciële productinformatie in PIM systeem;
- Ondersteunen bij verpakkingsontwikkeling.
Sluit ondestaande rijtje aan bij jouw wensen?
- Een salaris tussen de €3.500 en €4.250 (op basis van 40 uur) afhankelijk van je ervaring.
- pensioenregeling.
- 8% vakantiegeld.
- Reiskostenvergoeding op basis van jouw woon-werkverkeer.
- 27 verlofdagen bij een fulltime dienstverband.
- Halen jullie als team de bedrijfsdoelstellingen? Dan belonen ze iedereen met een eindejaar bonus.
- Ruimte voor opleidingen en (bij)scholing.
- Een laptop en smartphone van de zaak – Apple, Samsung, Huawei: wat jij wil!
- Jaarcontract met uitzicht op een vast contract, wanneer het van beide kanten goed bevalt.
- Leuke extra’s als personeelsuitjes, een cadeau op je verjaardag en korting op de eigen producten – dus heb jij honden en katten 😉
- En dat in een fijn kantoor in een gezellig centrum omringd door bossen voor een wandeling en restaurants en brasseries voor een goede lunch buiten de deur. Je hoeft overigens niet stipt tussen 8 en 5 op het gezellige en ‘open’ kantoor te zitten. De werktijden deel je (tussen 07.30 en 19.00 uur) flexibel zelf in! Begin je liever wat eerder, neem je een wat langere lunchpauze of start je wat later op? Helemaal goed! Wat voor jou werkt.
- Ze verwachten overigens niet van je dat je áltijd op kantoor bent. Ze vinden het fijn dat je de helft van je werkuren aanwezig bent, de andere helft kan gewoon vanuit huis, wat jij wilt. Dus hybride werken is helemaal ok in overleg. En heb je iets nodig voor jouw thuiswerkplek? Trek dan even aan de bel.
Herken jij je in onderstaande:
- Je brengt ongeveer 5 jaar ervaring in een marketing functie mee, bij voorkeur in de FMCG;
- Je hebt een marketing gerelateerde opleiding gedaan, waardoor je over de nodige kennis beschikt. Je functioneert op hbo werk- en denkniveau;
- Je hebt ervaring met emailmarketing software (bij voorkeur Spotler), social advertising (META), SEO en GA4
- Maar misschien wel het belangrijkste vinden ze dat ze je liever afremmen dan dat ze je moeten aansporen.
- Je vindt het leuk om verantwoordelijkheid te pakken en door te groeien naar een brandmanagers functie.
- Duidelijke affiniteit met honden en katten én de dierenbranche is echt wel nodig bij deze functie.
- Je woont op maximaal een uur reistijd van het kantoor in de omgeving van Harderwijk.