Marketeer Rotterdam Oost

Jouw doel als jij ’s ochtends -evt met je hond- binnenkomt? Een ijzersterke marketingstrategie opstellen en uitvoeren! Dit doe je door het uitrollen van branding/lead/sales campagnes, PR activiteiten, online/offline activiteiten, opzetten van partnerships en andere creatieve manieren om online verkijgbare merken hondenvoeding nog bekender te maken binnen de doelgroep.

Hierbij mag je leiding geven aan een super leuke junior content creator collega in een gezellig modern kantoor in Rotterdam-Oost. Zodra je door hebt wat onze internationale opdrachtgever – die 10 jaar actief is binnen die dierenbranche- allemaal voor ogen heeft, is deels vanuit huis werken mogelijk.

Een overzicht van de belangrijkste taken:

  • Het ontwikkelen én uitvoeren van een duidelijke marketing&communicatie strategie;
  • Aansturen van externe partners, zoals online marketing agency, reclamebureaus, ontwerpbureaus en mediakanalen, om marketingactiviteiten uit te voeren;
  • Het identificeren en begrijpen van de doelgroepen van het merk;
  • Het uitvoeren van marktonderzoek om trends, concurrentie en kansen in de markt te analyseren en inzicht te krijgen in consumentengedrag;
  • Het plannen, ontwikkelen en uitvoeren van marketingcampagnes om de bekendheid van de merken te vergroten en de verkoop te stimuleren;
  • Creëren van content voor verschillende kanalen, waaronder websites, sociale media, nieuwsbrieven en persberichten;
  • Het bewaken en handhaven van de consistentie van het merk in alle marketing en communicatie uitingen;
  • Het beheren van reclamecampagnes, media-aankopen, public relations en andere promotionele activiteiten om de zichtbaarheid van het merk te vergroten;
  • Het beheren van het marketingbudget en ervoor zorgen dat middelen effectief worden toegewezen aan de marketinginitiatieven.

Je rapporteert rechtstreeks aan de algemeen directeur en levert met jouw werk een belangrijke bijdrage aan het imago.

Wat neem je mee? Je hond?

  • Je bezit een relevante vooropleiding op HBO of WO niveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van marketing/communicatie, liefst bij een B2C organisatie die ook rechtstreeks online aan consumenten levert.
  • Bewezen succes in het managen van (online) campagnes, projecten en stakeholders.
  • Analytisch en secuur, een deel van je werk bestaat immers uit het beoordelen van data en het managen van campagne KPI’s.
  • Je bent creatief en in staat om je visie om te zetten in concrete werkzaamheden.
  • Je bent strategisch ingesteld, maar houdt er ook van om hands-on aan de slag te gaan.

Wat mag je verwachten?

  • Afhankelijk van je ervaring krijg je een vast salaris van € 3.500 tot € 5.000 per maand op basis van 38 uur.
  • Aanvullende arbeidsvoorwaarden conform de CAO Dibevo, zoals bijvoorbeeld een goede pensioenregeling.
  • Een jaarcontract met als doel dit daarna om te zetten naar een vast contract.
  • Een afwisselende en uitdagende baan in een snelgroeiende organisatie. Groeien zij? Dan krijg jij uiteraard de kans om met hen mee te groeien.
  • Een goed bereikbare en zeer moderne werkplek aan de oostkant van Rotterdam en de mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Continue je kennis bijschaven, bijvoorbeeld via het e-learning programma en je persoonlijke opleidingsbudget van € 1.000 per jaar.
  • Een laptop en een vergoeding voor je telefoonabonnement.

Omdat onze opdrachtgever van mening is dat blije werknemers het beste werk leveren, bieden zij nog meer. Bijvoorbeeld een bijdrage in de kosten van het thuiswerken, een fietsplan en gezellige teamuitjes. Ook aan je viervoeter wordt gedacht in de vorm van een aantrekkelijke personeelskorting!

Heb jij interesse in deze vacature? Laat het ons weten.

Al onze vacatures in de dierenbranche:

Volg ons ook op Linkedin voor de laatste vacatures: