Medior Digital Marketeer

Voor een Internationaal huisdiervoeding E-commerce opdrachtgever, 10-jaar BtoC actief met een kantoor in de omgeving van Rotterdam, zoekt Assisi een Medior digital marketeer (SEA & Paid Social). Deze hands-on functie kan ook ingevuld worden door een senior. Gezien de zelfstandigheid en verwantwoordelijkheid ook qua budgetten, niet door een junior.

Je komt te werken bij een gezellig bedrijf met 14 deskundige collega’s. Jouw eventuele hond mag gezellig mee! Binnen de afdeling E-commerce, zijn 3 collega’s werkzaam. Je stuurt substantiële maandbudgetten aan, krijgt veel vrijheid, werkt met korte lijnen en je ziet jouw impact direct terug in omzet en groei van het bedrijf.

Jouw doel als jij ’s ochtends binnenkomt? IJzersterke online marketingcampagnes opstellen en uitvoeren! Als Medior Digital Marketeer ben je verantwoordelijk voor het opzetten, beheren en optimaliseren van digitale marketingcampagnes, met de nadruk op paid traffic. Je combineert jouw specialistische kennis van online advertising met analytisch inzicht om de digitale marketing prestaties continu te verbeteren. Het is nodig dat jij zelfstandig commerciële doelstellingen vertaalt naar campagne strategieën en deze vervolgens ontwikkelt en uitvoert. Hierbij ben je verantwoordelijk voor ad budgetten plus bijbehorende sales targets, gericht op nieuwe klanten en retentie.

Een overzicht van de belangrijkste taken:

Paid traffic – Opzetten, beheren en optimaliseren van campagnes van onder andere Google Ads en Meta Ads. Je bezit daarnaast de skills en motivatie om nieuwe (paid) kanalen op te zetten, te testen en te onderhouden. Denk hierbij aan TikTok Ads en display.
Organic traffic – In samenwerking met een online marketing agency ga je aan de slag met het verbeteren van de organische vindbaarheid in zoekmachines en LLM’s.
Data analyse – Data vertalen naar inzichten en aanbevelingen die richting geven aan marketingbeslissingen. Signaleren van trends en bijdragen aan strategische keuzes op basis van data. Je bent daarin in de lead en pakt de kansen die je spot.
Strategie en budgetmanagement – Funnel optimaliseren in samenwerking met collega’s (van awareness tot conversie en retentie). Budgetten beheren en optimaliseren, mede op basis van attributie data.
Stakeholder/Projectmanagement – Samenwerken met interne teams (content, e-commerce, product managers en ons externe online marketing agency). Projectmanagement van campagnes en online marketing initiatieven, inclusief planning en opvolging.

Wat bieden zij jou:
Een gezellige moderne werkomgeving waar jij jouw skills kunt inzetten en echt het verschil kunt maken en kunt groeien binnen een branche met een enorme passie voor honden. Jouw eventuele viervoeter mag dus gezellig mee naar kantoor en je krijgt een aantrekkelijke personeelskorting op het hele assortiment? Maximaal 50% thuiswerken kan ook, je krijgt daarvoor een vergoeding. Afhankelijk van je relevante werkervaring krijg je natuurlijk een marktconform salaris. Een bonusregeling per kwartaal op basis van een KPI mix maakt ook onderdeel van de beloning uit net als aanvullende arbeidsvoorwaarden conform de CAO Dibevo, zoals bijvoorbeeld een goede pensioenregeling. Blijven leren vinden zij belangrijk, zeker binnen dit vakgebied, er is dan ook een opleidingsbudget.

Jij brengt mee
-Je bezit een relevante vooropleiding op HBO of WO niveau.
-Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als digital marketeer.
-Jij bent in ieder geval vier dagen in de week inzetbaar.
-Google Ads (Search, Shopping en P-Max) en Meta Ads hebben voor jou geen geheimen.
-Bewezen succes als verantwoordelijke in het managen van online campagnes en budgetten.
-Sterk in data analyse en bekend met sturen op KPI’s zoals ROAS, CPA en CPRO.
-Technisch onderlegd als het gaat om kennis over GTM, Merchant Center en Channable.
-Je hebt aantoonbare ervaring met attributie tools (bijv. Kickbite of Billy Grace) en data rapportage tools zoals Google Analytics (GA4).
-Tech-savvy om AI-tools zoals ChatGPT in te zetten om sneller keyword analyses te doen, advertentieteksten te genereren en campagnes te optimaliseren.
-Je bent strategisch ingesteld, maar houdt er ook van om hands-on aan de slag te gaan.
-Je kunt zelfstandig werken, resultaatgericht en je kunt goede prioriteiten stellen. Hierbij neem je eigenaarschap en verantwoordelijkheid over taken, projecten en deadlines.
-In verband met de mix in het team, kijken zij uit naar een collega die zich herkent in de kleuren rood (D) – blauw (C) van de Disc-profielen

 

 

 

Heb jij interesse in deze vacature? Laat het ons weten.

Al onze vacatures in de dierenbranche:

Volg ons ook op Linkedin voor de laatste vacatures: